My Bannerz

Monday, 20 February 2012

Apakah maksud mimpiku ini, Ya Allah ...

Assalamualaikum...



Syukur Alhamdulillah, Allah beri aku peluang untuk hidup lagi di muka bumi ini..Syukran Ya Allah.
Ya Allah,, aku amat terkejut akan mimpiku pada malam td..Masya-Allah..aku tidak tahu apa maksud mimpi tersebut..
Mimpi yang aku tidak sangka sampai hampir2 aku tidak sedar dari tidur..
Serangan dalam mimpi.. Agak ngeri jugak la mimpi tersebut..
Mimpi tersebut berkenaan dengan satu spesies yang berbahaya gak la..iaitu ULAR yang BERBISA..
Al-kisahnya,,hehe...dalam mimpi tersebut ada aku, family aku, sepupu sepapat dan sedara mara la..
Kami semua pergi ke pameran ular di mana pun aku tak pasti..then ada seorang urus setia yang ada dekat situ bagitau "jangan ketuk cermin n sentuh air" sebab nanti ular tu "mengamuk" payah pulak..Then, kami pun jalan2..tetiba ada la pulak sepupu sepapat aku yang kecik ni gatal tangan pergi sentuh air dengan jari kecik dia..Lepas dari 2... ular tu pun terjaga, then dia bergerak2 sampai air tu berkocak dengan kuat, apa lagi ular tu pun mengeluarkan bisanya dari mulutnya,, Masya-Allah..aku da cuak..lepas itu,, Ular tu berdiri..
#jap2 ular boleh berdiri ke??bukan ada kaki pun,,ah..wat eva la#..dia bangun then buat serangan bisa...Amat menakutkan sangat2 sebab serangan dia bukan sikit da..tapi berdas2...macam pistol..

Ada org yang terkena bisa ular tu sampai buta, ada yang badan dia melecur macam kena simbah asid..takut giler..Masa tengah kelam kabut tu,, ada urus setia ni dia bagitahu pergi ke bilik belakang sebab kat situ lebih selamat..dan kat situ ada bilik air..Kami pun pergi la kat bilik tu,,kat situ ada loker..kita org sumbat kazen2 aku yg kecik dalam loker..#lawak giler kot,,sebab sorok dorg,hehe..# then aku pun pergi toilet tu,,toilet tu pulak gelap, aku pun buka la lampu,,kat situ ada bath tab, aku pergi toilet just untuk basuh tangan n  muka sebab da cuak giler ngan serangan tadi.. Tetibe aku rasa lain macam bila aku dengar dalam bath tab air berkocak.. aku terkezzut giler bapak..ada anak ular dalam bath tab..aku da ganggu tidur dorg...mak aii..apa lagi sebelum dorg kuar kan bisa baik aku kuar cepat2..aku tutup balik lampu bilik air..dengan harapan,, dorg tidur balik..muka aku dah pucat giler sampai ada org yang nak masuk toilet tu kata muka macam nampak hantu..aku pun bagitau dorg jangan masuk toilet tu sebab ada anak ular...dorg terkejut gak...Pelik gak macam mana dorg ley latak ular merata2 tanpa pengawasan..aduii..menyusahkan penggunjung betul..tengah org sibuk2 selamatkan diri ada orang mati betul2 depan aku,,mak ai..geli jugak tengok...Aku pergi tempat yang agak tak selamat tadi,,tak sempat nak wat apa2 aku terkena bisa dan aku cepat2 nak pergi basuh.. 

Tetibe aku dengar ada vibrate n ada music..(alam nyata) Alhamdulillah, rupa2nya handphone aku berberbunyi,,,syukur..kawan aku kol..kalu tak aku tak tahu apa lagi serangan yang kena dalam mimpi tu..

Aku terfikir2 apa maksud mimpi ni ye..
BTW, Alhamdulillah aku masih hidup dan aku bersyukur sangat2..
 
Disini aku serta kan tafsir mimpi..tapi aku tak tahu betul ke tak ok...






Mimpi Ular     

* menurut Islam:
o Mendengar Bunyi Kulit Ular: bermakna menjauhkan diri dari musuh yang menyembunyikan permusuhan dan berusaha untuk mengalahkannya. Jika bermimpi dibelit dan dipatuk ular alamatnya akan beristeri dan jika perempuan akan lekas bersuami. 

* menurut Barat:
o Ular: Bermimpi ular bermakna kejahatan aneka ragam. Kalau anda membunuh ular, anda akan mengalahkan musuh anda. Cara bagaimana anda memegang ular menunjukkan bagaimana anda boleh menangani musuh anda. Kalau anda menginjak ular, anda akan menakutkan penyakit, dan menakutkan seorang (atau sesuatu) lain yang mencuba memikat pasangan anda.
o Dipatuk ular: Dipatuk ular bermakna musuh yang melawan anda atau mengkritikkan anda.
o Terpijak di atas ular: Terpijak ular bermakna anda selalunya menakutkan penyakit.
o Banyak ular kecil: Ular kecil melambangkan kawan yang rupanya ramah tamah tetapi sebenarnya tidak berbaik-baik. 

--------
Mimpi Ular 
Jika anda seorang jejaka atau seorang gadis bermimpi melihat atau dipagut (digigit) ular, bermakna akan segera mendapatkan pasangan atau jodoh. Dan bila anda telah menikah bermimpi demikian, bermakna akan memperoleh kemakmuran hidup. Mimpi melihat ular kecil dengan tiba-tiba berubah menjadi naga, bermakna akan ada orang besar yang menolong anda. Melihat ular berwarna-warni, bersirat kebahagiaan segera terbayang pada anda. Mimpi melihat ular yang banyak sekali, bermakna akan panjang umur. Mimpi dikelilingi banyak ular, bermakna firasat akan banyak orang yang memusuhi anda.

-------
Binatang Yang Merayap (Ular)

Reptil merupakan mimpi yang memiliki simbol tersulit, pasalnya jenis binatang ini memiliki bermacam arti dalam berbagai budaya. Secara garis bersar, binatang ini disimbolkan sebagai pembawa ketakutan, kebijaksanaan atau kedamaian. Pilihan ini diambil dari berbagai literatur sejarah dan cerita rakyat dari berbagai kebudayaan berbeda, demikian juga pengalaman pribadi turut berperan serta di dalamnya.

Dalam keadaan terjaga, ketakutan terhadap ular merupakan hal wajar. Untuk beberapa orang, ketakutan ini sangat mengganggu dan jadi phobia. Bahkan dalam berbagai foto, ular sering digambarkan sebagai ancaman yang menakutkan. Bagi orang-orang yang memiliki ketakutan pada ular, mengimpikan binatang ini pastilah jadi sebuah mimpi paling buruk.

Jika seseorang bermimpi sedang mengendalikan ular, siapapun yang menjinakannya obyek menakutkan ini, dilambangkan sebagai sumber kebijaksanaan dan pengontrol dalam dunia mimpi, bisa juga mewakili beberapa aspek dari diri sendiri atau orang lain yang mereka kenal.

Dalam beberapa budaya di Asia dan penduduk asli Amerika, ular merupakan lambang kebijaksanaan. Ide tentang kebijaksanaan ini diambil dari kemampuan ular untuk berganti kulit dan memperbaiki diri. Jika seseorang bermimpi tentang ular, dilihat dari perspektif ini, dapat diartikan sedang memulai sesuatu yang baru, masalah yang terpecahkan dan secara umum merupakan kabar baik.

Sedang dalam kepercayaan Kristen-Yahudi, ular merupakan lambang dari godaan atau kekuatan yang berlawanan dari tujuan yang ingin dicapai seseorang. Konsep ini diperoleh dari Kitab Suci, dimana setan yang menggoda Adam dan Hawa di surga berbentuk ular. Jadi, mengimpikan ular dalam konteks ini merupakan peringatan kalau ada seseorang dalam kehidupan Anda, yang mungkin akan jadi perintang tujuan.

Akhirnya, tokoh kejiwaan klasik ternama Sigmund Freud juga melemparkan teorinya tentang mimpi terkait ular. Freud mengungkapkan, kalau ular merupakan tipe dari lambang kemaluan. Bermimpi ular bisa mencakup rasa takut tentang bersenggama dan keengganan terkait hal itu.

Kesimpulannya, bermimpi tentang ular dapat memiliki arti lebih mendalam. Semua tergantung pada emosi yang menyertai saat Anda mengimpikannya: Apakah rasa takut, hormat, atau berlawanan? Bagaimana reaksi Anda terhadap ular: Biasa, sangat takut atau sangat dekat? Apakah ular itu muncul dalam mimpi saat Anda sendiri atau sedang bersama orang lain? Apa yang Anda rasakan tentang orang lain yang bersama Anda itu?

Sunday, 19 February 2012

Doa Khas Buat Bakal Suamiku...

Assalamualaikum...
Doa buat bakal suamiku...

Ya Allah, seandainya telah engkau catatkan ...dia milikku, tercipta untukku ..satukan hatinya dengan hatiku..titipkanlah kebahagiaan antara kami..agar kemesraan itu abadi.

Ya Allah...Ya Tuhanku yang maha mengasihani..seiringkanlah kami melayari hidup ini ..ketepian yang sejahtera dan abadi..

tetapi Ya Allah, seandainya  telah engkau catatkan...dia bukan milikku, bawalah ia jauh dari pandanganku..luputkan ia dari ingatanku..pelihara aku dari kekecewaan..

Ya Allah Ya Tuhanku yang maha mengerti..berilah aku kekuatan ..melontar bayangannya jauh ke dada langit..hilang bersama senja nan merah..agar dapat ku hidup bahagia..walaupun tanpa bersamanya..

Ya Allah..gantilah yang telah hilang ..tumbuhkanlah kembali yang telah patah..walaupun tidak sama dengan dirinya..

Ya Allah Ya Tuhanku..pasrahkanlah aku dengan takdir dan ketentuanMu.. sesungguhnya apa yang Engkau telah takdirkan adalah yang terbaik untukku kerana Engkau maha mengetahui apa yang terbaik untuk hambamu ini..

Ya Allah, cukup Engkau saja yang menjadi pemeliharaku di dunia dan di akhirat..
dengarlah rintihan hambuMu yang daif ini..jangan Engkau biarkan aku bersendirian..menjurus ke arah kemaksiatan dan kemungkaran..
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman supaya aku dan juga dia sama-sama membina kesejahteraan hidup kearah jalan yang Engkau redhai..kurniakanlah aku keturunan yang soleh dan solehah..

Amin Ya Rabbal A'lamin...



Letter For My Future Husband

Dear my future husband:-
Assalamualaikum...
Apa khabar imanmu hari ini?
Sudahkah harimu ini diawali dengan syukur kerana dapat menatap kembali fananya hidup ini.
Sudahkah air wudhuk menyegarkan kembali ingatanmu atas amanah yang saat ini telah kau genggam?
Wahai calon suamiku, 
Tahukah engkau betapa Allah mencintaiku dengan dahsyatnya?
Disini aku ditempa untuk menjadi dewasa agar aku lebih bijak menyingkapi sebuah kehidupan dan siap mendampingimu kelak.
Meskipun kadang keluh dan putus asa menyergapi, namun kini kurasakan diri ini lebih baik.
Kadang aku bertanya-tanya kenapa Allah selalu mengujiku tepat dihatiku.
Namun kini aku tahu jawapannya.
Allah tahu dimana tempat yang paling tepat untuk aku senantiasa kembali mengingati-Nya kembali mencintai-Nya.
Ujian demi ujian InsyaAllah membuatku lebih tangguh, sehingga saat kelak kita bertemu, kau bangga telah memiliki aku dihatimu..
Bakal suamiku,
Entah dimana dirimu sekarang.
Tapi aku yakin Allah pun mencintaimu sebagaimana Dia mencintaiku. 
Aku yakin kini Dia tengah melatihmu menjadi mujahidyang tangguh, sehingga aku pun bangga memilikimu kelak.
Apa yang kuharapkan darimu adalah kesolehanmu.
Semoga sama halnya dirimu.
Kerana apabila kecantikan yang kau harapkan dariku, hanya kesia-siaan yang akan kau dapati.
Aku masih haus dengan ilmu.
Namun dengan berbekalkan ilmu yang ada saat ini, aku berharap dapat menjadi isteri yang mendapat keredhaan Allah dan dirimu,suamiku.
Wahai bakal suamiku,
Saat aku masih menjadi asuhan ayah dan ibuku, tak lain doaku agar menjadi anak solehah, agar kelak dapat menjadi tanbungan keduanya di akhirat.
Namun nanti, setelah menjadi isterimu, aku berharap menjadi pendamping yang solehah agar kelak di syurga cukup aku yang menjadi bidadarimu, mendampingi dirimu yang soleh.
Aku ini pencemburu, tapi kalau Allah dan Rasulullah lebih kau cintai daripada aku, aku rela.
Aku harap begitu juga dirimu.
Aku yakin kaulah yang kuperlukan, meski nanti kau bukanlah orang yang kuharapkan.
Bakal suamiku yang dirahmati Allah,
Apabila sebuah gubuk menjadi perahu pernikahan kita, takkan ku namai dengan gubuk derita.
Kerana itulah markas dakwah kita, dan akan menjadi indah ketika kita hiasi dengan cinta dan kasih..
Ketika kelak telah lahir generasi penerus dakwah islam dari pernikahan kita, 
bantu aku untuk bersama mendidiknya dengan harta yang halal, dengan ilmu yang bermanfaat, terutama dengan menanamkan pada diri mereka ketaatan kepada Allah Taala.
Bunga akan indah pada waktunya iaitu ketika kemekaran menghiasi taman.
Maka kini tengah kupersiapkan diri ini sebaik-baiknya, menyambut kehadiranmu dalam kehidupanku..
Kini aku sedang belajar menjadi yang terbaik.
Meski bukan umat yang terbaik, tapi setidaknya menjadi yang terbaik disisimu kelak..
Bakal suamiku,
Inilah sekilas harapan yang kuukirkan dalam rangkaian kata.
Seperti kata orang, tidak semua yang dirasakan dapat diungkapkan dengan kata-kata.
Itu yang kini kuhadapi.
Kelak saat kita bersama disitulah kau memahami diriku, sama halnya dengan diriku yang akan belajar memahamimu.
Bakal suami ku..
Doaku selalu..
Agar Allah Memudahkan Jalanmu Untuk Menjemputku Sebagai Bidadarimu..
Semoga Allah selalu menjagamu, agar keimananmu tetap teguh, agar kau dapat mempersembahkan dirimu seutuhnya untukku..
Seperti halnya aku yang ingin mempersembahkan diriku seutuhnya hanya untukmu..

Sampai disini sahaja ya wahai bakal suamiku,
Salam cintaku untukmu..
Semoga Allah menyatukan hati kita dalam ikatan yang halal lagi suci..
InsyaAllah,,sama-sama kita doakan ya wahai bakal suamiku..















Thursday, 16 February 2012

Ya Allah,,Aku bersyukur padaMu

Assalamualaikum..


Syukur Alhamdulillah, Allah tidak sia2kan doa kami sekeluarga..untuk bawa mama, abah n adik2 menjd tetamu Allah..
mereka akan menunaikan umrah tidak lama lagi..
Pada 8 March 2012 keluargaku akan berangkat untuk menunaikan umrah..Tidak di nafikan bahawa aku amat sedih kerana aku tidak berpeluang untuk ikut sekali sebab aku ada exam..kalau tidak aku dah ikut..
Kalau nak di ikutkan hati aku lah yang paling nak ikut.. sebab aku nak menjadi salah satu tetamu Allah disana..aku nak berdoa padaNya, 



Ya Allah...aku umat yang tidak lekang dari dosa.. KAu ampunkanlah dosa2ku... Kau sucikanlah hatiku ini, kau lapangkan dadaku ini, Kau berilah petunjuk dan hidayah kepada aku, Kau terangilah hatiku sebagaimana Kau terangi langit dan bumi ini dengan sinar mentariMu..
Ya Allah, Kau pertemukanlah jodohku dengan org2 yg beriman, bertaqwa kepadaMu, Biarlah jodohku menyintai dan menyayangiMu lebih dariku, Jika lelaki yang kini adalah jodohku, kau satukanlah hati kami berdua dengan ikatan yang suci lagi halal, Ya Allah, Kau bimbinglah diri kami ini, Ya Allah agar tidak terpesong dari agama, terlalu mengikut nafsu serta tergoda dari godaan syaitan.. 
Ya Allah,Kau sihatkanlah aku dan keluargaku serta orang2 yang kusayangi, Kau panjangkan umur kami, serta kau tetapkanlah iman didada kami..Kau jadikan kami keluarga yang soleh serta solehah, keluarga yang bahagia. Kau murahkan rezeki kami, Ya Alllah Ya Rabbi Ya Karim.. Kau permudahkan segala urusan kami, Ya Allah. Kau jadikanlah aku anak yang solehah, anak yang mendengar kata ibubapa..Kau jadikan aku pelajar yang cemerlang di dunia dan akhirat sama ada dalam akademik serta dalam bidang agama..
Ya Allah, kau tenangkan hatiku ini dengan setiap kegelisahan serta kerisauan yang ada di dadaku ini..Kau jauhilah hatiku ini dengan hasad dengki, dendam dan sikap2 yang tidak baik..Amin...
Ya Allah, Aku amat menyayangi diri ini serta keluargaku walaupun aku tidak tunjukkannya,, hanya Kau sahaja yang tahu,, Ya Allah.

Kau kabulkanlah doa ku ini Ya Allah walaupun aku tidak menjadi salah satu dari tetamuMu buat masa terdekat iini..Amin..



This is my lovely family that i have..
Love them so so so much..