My Bannerz

Sunday 19 February 2012

Doa Khas Buat Bakal Suamiku...

Assalamualaikum...
Doa buat bakal suamiku...

Ya Allah, seandainya telah engkau catatkan ...dia milikku, tercipta untukku ..satukan hatinya dengan hatiku..titipkanlah kebahagiaan antara kami..agar kemesraan itu abadi.

Ya Allah...Ya Tuhanku yang maha mengasihani..seiringkanlah kami melayari hidup ini ..ketepian yang sejahtera dan abadi..

tetapi Ya Allah, seandainya  telah engkau catatkan...dia bukan milikku, bawalah ia jauh dari pandanganku..luputkan ia dari ingatanku..pelihara aku dari kekecewaan..

Ya Allah Ya Tuhanku yang maha mengerti..berilah aku kekuatan ..melontar bayangannya jauh ke dada langit..hilang bersama senja nan merah..agar dapat ku hidup bahagia..walaupun tanpa bersamanya..

Ya Allah..gantilah yang telah hilang ..tumbuhkanlah kembali yang telah patah..walaupun tidak sama dengan dirinya..

Ya Allah Ya Tuhanku..pasrahkanlah aku dengan takdir dan ketentuanMu.. sesungguhnya apa yang Engkau telah takdirkan adalah yang terbaik untukku kerana Engkau maha mengetahui apa yang terbaik untuk hambamu ini..

Ya Allah, cukup Engkau saja yang menjadi pemeliharaku di dunia dan di akhirat..
dengarlah rintihan hambuMu yang daif ini..jangan Engkau biarkan aku bersendirian..menjurus ke arah kemaksiatan dan kemungkaran..
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman supaya aku dan juga dia sama-sama membina kesejahteraan hidup kearah jalan yang Engkau redhai..kurniakanlah aku keturunan yang soleh dan solehah..

Amin Ya Rabbal A'lamin...



No comments:

Post a Comment